środa, 5 czerwca 2013

Maślane rogale


Uwielbiam maślane bułki i rogale. Poszukuję przepisu idealnego, który przypomni mi dzieciństwo (ja nie wiem, czemu każde jedzenie musi mi je przypominać :D). Taki dzięki któremu przeniosę się do czasów wczesnej podstawówki, kiedy to w moich fioletowym (a jakże!) pojemniku na śniadanie nosiłam maślanego rogalika z makiem, posmarowanego z masłem. I jeszcze cytrynę, do okropnie słodkiej szkolnej herbaty, nalewanej chochlą z wiadra (ta cytryna chyba była w innym miejscu niż rogalik :P). Teraz nie ma już takich bułek, ani rogalików, więc szukam i wypróbowuję przepisy. Jak mi się uda, to na pewno dam znać! Na razie wrzucam przepis na równie pyszne mini (bo takie uformowałam ;)) rogaliki maślane. Są bez maku, bo o 21 większość sklepów pozamykanych, a w reszcie (supermarkety, kule!) maku nie ma. Nawet w piekarni (otwartej całą dobę) byłam! Mogłam kupić jakieś bułki z makiem i ten mak zdrapać, tak właściwie. No, ale... Nie zrobiłam tego :P. Inspirowałam się tym przepisem .

Składniki:
  • 0,5 kg mąki pszennej
  • 25g drożdży
  • 3 jajka (w tym jedno do posmarowania rogalików)
  • 3 łyżki oleju
  • 3-4 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • szklanka mleka
  • 50 g masła
Zrobić zaczyn- drożdże rozkruszyć, zasypać cukrem, dolać odrobinę letniego mleka. Mąkę przesiać, dodać do niej sól. Zrobić wgłębienie, wlać wyrośnięty zaczyn. W garnuszku z ciepłym mlekiem rozpuścić masło, dodać tam jajka i olej- wymieszać. Wyrabiamy ciasto, następnie odstawiamy je do wyrośnięcia na ok godzinę. Ciasto dzielimy na dwie części, po kolei wałkujemy każdą z nich, tworząc kształt koła. Kroimy na trójkąty- w zależności od tego, jak duże mają być rogaliki- na 8, lub 16 części (jak pizzę ;)). Zwijamy- od szerszej do węższej strony, wyginamy w kształt rogalika (tutaj zdjęcie). Kładziemy na natłuszczonej blasze, smarujemy jajkiem roztrzepanym z niewielką ilością wody, odkładamy na 15 minut, żeby jeszcze trochę urosły. Pieczemy przez 10-15 minut w temperaturze 200 stopni. Są wyśmienite z powidłami śliwkowymi :).

 
 

Smacznego dnia, kochani :).

17 komentarzy:

  1. kiedys to były rogale maslane ;)
    pozdrawia
    Ag

    OdpowiedzUsuń
  2. W dzieciństwie jedzenie ma zupełnie inny smak :) Jako dorosłe jesteśmy bardziej wybredne. Nie mniej czekam na przepis na idealnego rogala :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieeeee, ja byłam bardzo wybrednym dzieckiem- niejadkiem :P. Teraz lubię dużo, dużo więcej rzeczy- więcej smaków mi odpowiada. Myślę, że to kwestia idealizowania wspomnień. No, ewentualnie faktycznie teraz wszystko jest gorsze :P.

      Usuń
  3. będę musiała koniecznie wypróbować! :D mniam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, następnego (i następnego!) dnia też są pyszne :).

      Usuń
  4. Piękne i pyszne:) ostatnio często piekę rogaliki drożdżowe, chętnie wypróbuję ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakbyś znalazła przepis idealny, to podziel się przepisem :).

      Usuń
  5. Uwielbiam maślane rogale ;D uwielbiam wszystko co maślane ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają niezwykle apetycznie - aż chce się ruszyć do kuchni!

    OdpowiedzUsuń
  7. keep calm i wpieprzaj szparagi:P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aha, żeby potem ładnie pachniało :p. Idź lepiej na ostre koło! Coraz gorsze te Twoje pseudonimy :P.

      Usuń
    2. Jan III Kowalski9 czerwca 2013 16:02

      Szparagi w rzeczy samej to bardzo gustowna strawa1!

      Usuń
    3. Gustowna, niczym skarpetki w sandałach! 11

      Usuń
    4. Jan III Kowalski10 czerwca 2013 15:15

      Gustowna strawa
      Herbu Wieniawa 1!

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...