niedziela, 13 stycznia 2013

Bułeczki serowe (pizzowe!)

Bardzo lubię bułeczki z pizzerii. Takie z serem i sosem pomidorowym. Postanowiłam kiedyś zrobić sama i... wyszły dobre! Oczywiście, wszystko robiłam na oko, wtedy mi wychodzą najpyszniejsze pyszności. Jednak taka metoda ma pewne wady- nie można podać komuś przepisu... A że ja chcę podać go Wam, zrobiłam dziś bułeczki i starałam się odmierzać wszystko, co dodaję.Wcześniej robiłam w formie rombów, a dziś takie typowe bułki wyszły.


Potrzebujemy:
1/4 opakowania świeżych drożdży
350 g mąki
1/4 szklanki mleka
3/4 szklanki wody
łyżeczkę cukru
łyżeczkę soli
łyżeczkę oliwy

przecier pomidorowy
mozzarellę
oregano

Oczywiście, temperatura pokojowa obowiązuje, jak to w przypadku wszelkich drożdżowych wypieków. Drożdże kruszymy do kubeczka i zasypujemy cukrem. Odstawiamy w ciepłe miejsce na 10 minut (aż zaczną pracować, blebleble ;)). Do miski przesypujemy mąkę, dodajemy sól. Robimy wgłębienie, wlewamy zaczyn i zalewamy letnią wodą i letnim mlekiem. Mieszamy, dodajemy oliwę. A potem zagniatamy ciasto (czystymi rękoma! Myć ręce, natychmiast!!!!!!!!). Odstawiamy miskę w ciepłe miejsce, aż ciasto podwoi objętość (ok godziny). Ciasto dzielimy na 4 części i każdą z nich jeszcze na 4. Z każdej formujemy kulkę i spłaszczamy ją lekko, kładąc na blaszce (blaszkę smarujemy olejem, albo zakrywamy papierem do pieczenia). Przykrywamy ściereczką, niech nam rośnie jeszcze 15 minut. Po tym czasie każdą bułkę smarujemy przecierem (przecier to ten rzadszy, niż koncentrat ;)), kładziemy plasterek mozzarelli i posypujemy oregano. Pieczemy ok 10-15 minut (wszystko zależy od piekarnika!) w temperaturze ok 200 stopni. Polecam, bo są naprawdę pyszne :). Można dowolnie modyfikować- i nakładać na nie inne składniki, jeśli się chce. Życzę smacznego, cmok!

6 komentarzy:

  1. Muahahahaha! Teraz idźcie i gotujcie! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie ;) Narobiłaś smaka o 5 rano :D
    Muszę zanotować przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musisz zrobić, jak wrócisz z pracy ;).

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję :). W takim razie zmykam do Ciebie poczytać!

    OdpowiedzUsuń
  5. W połączeniu z pyszną świeżo paloną kawą muszą smakować obłędnie. Zapraszamy na naszą stronę.

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...