niedziela, 7 kwietnia 2013

Zorganizuj się na wiosnę- dzień piąty: dokumenty.




Dziś krótko, bo mam problemy z internetem. Ale choć krótki- post być musi! 

Można nie mieć uporządkowanych przepisów, albo ubrań  szafie, ale bałagan w dokumentach to całkiem inna sprawa. Jeśli Twoje dokumenty są w dziesiąciu różnych szufladach, pod stertą papierów, albo ... w ogóle nie wiadomo, gdzie są- zorganizuj się i zrób z tym porządek! 
Jak się za to zabrać?

  • Ze wszystkich szafek powyciągaj dokumenty- rachunki, akty urodzenia, ślubu, dyplomy, zaświadczenia, itp.
  • Powyrzucaj zbędne papiery- np. rachunki sprzed roku. Zostaw tylko to, co najważniejsze.
  • Tam gdzie możesz, zrezygnuj z papierowych rachunków, niech wysyłają Ci fakturę mailowo- w ten sposób możesz płacić za telefon, czy internet. Mniejszy bałagan, mniej ściętych drzew.
  • Stwórz miejsce, w którym będą znajdowały się wszystkie Twoje dokumenty- teczki, segregatory, pudełko, itp. Przeznacz na to osobną szufladę, lub szafkę.
  • Posortuj dokumety wedle kategorii- np. rachunki, umowy o pracę., umowy o usługi (Internet, telefon, kablówka, itp.), dokumentacja szpitalna i informacje o stanie zdrowia. Niech każda ma osobną teczkę/ przegródkę.
  • Opisz dokładnie każdą kategorię.
  • Możesz ustalić polecenie zapłaty w przypadku niektórych opłat- nie zapomnisz zapłacić rachunku na czas.
  • Organizer z dokumentami połóż w miejsce niedostępne dla dzieci i zwierząt.










Zdjęcia pochodzą ze strony printerest.com


Przypominam, że post jest częścią wyzwania Zorganizuj się na wiosnę! Zapraszam do udziału :).

Pozdrawiam, M.

2 komentarze:

  1. U mnie remoncik trwa pełną parą następnie przeprowadzka więc wszystkie rady się przydadzą gdzieś za 2 lub 3 tygodnie.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie obejrzę efekty remontu :). Pozdrawiam ciepło!

      Usuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...